۶.۱۴.۱۳۸۸

توضیحات


به دلیل پرسش های پی در پی یکی از خوانندگان غیبی، (خواننده ی غیبی آن ست که وبلاگی را می خواند و نظراتش را حضورا اعلام می دارد! حالا یا ایشان قدم رنجه می کنند یا بنده شرفیاب می شوم!) در باره ی نام این وبلاگ و وجه تسمیه مقادیری توضیح می دهم: این نام (ملک مقرب) به معنای فرشته ای است که در پیشگاه خداوند از ارج و مقام بالایی برخوردار است. در برخی فرهنگ ها این فرشتگان چهار تن هستند: جبرئیل،میکائیل،اسرافیل،عزرائیل که در ادیان ابراهیمی، جبرئیل بر بقیه برتری دارد. جبرئیل را ملک شش پر هم خوانده اند. اما وجه تسمیه: چرا ملک مقرب؟ راستش فدریکو گارسیا لورکا شعری دارد با نام "جبریل قدیس" که خیلی دوستش دارم و هر وقت می خوانمش سردم می شود(این یعنی اوج علاقه ی من به چیزی) روزی هم که داشتم اینجا را راه می انداختم در حال و هوای این شعر بودم. اسم است دیگر! مردم این همه اسم عجیب و غریب روی وبلاگ هایشان می گذارند، یکی هم من! امیدوارم قانع شده باشید!

حاشیه: راجع به اینکه چرا نام وبلاگ در سرصفحه ذکر نشده است، توضیح خاصی نمی توانم بدهم ، به غیر از اینکه احساس کردم قشنگ نمی شود و از نظر بصری اضافه است.

۲ نظر:

RusoIran گفت...

چه جالب! بنده تاحالا شما رو با اسم "ملکه مراقب" گذاشته بودم!
خوب شد گفتید، تصحیح شد!

RusoIran گفت...

;)